Een Minuutje Nog, Meneer!

MinuutjeDe Grote Blauwe Zweedse Winkel heeft tegenwoordig een webshop, wist je dat? Na jaren van weliswaar online hun collectie adverteren, maar stug weigeren om het spul ergens anders dan in de Grote Blauwe Dozen te verkopen, hebben ze een flink deel van hun collectie nu online bestelbaar gemaakt.

Ze moeten er zelf alleen nog een beetje aan wennen.

Vorige week bestelden wij een Groot Bed–en linnengoed assorti–voor onze jongste, die niet zozeer qua lichaamslengte als wel qua temperament zo langzamerhand zijn ledikantje uitgroeit. Bij afronden van de bestelling deelde de kersverse webshop ons mede dat de artikelen op de gekozen datum zouden worden geleverd tussen 8:30 en 21:30. Een tikje ruim, maar het was niet anders.

Gelukkig zouden we de dag ervoor kunnen bellen met een 0800-nummer om een 3S-code te verwerven, waarmee we bij PostNL het time slot van 2 uur zouden kunnen opvragen waarbinnen de levering zou plaatsvinden. Dat klonk al een stuk preciezer.

Een paar dagen later pingde een smsje mijn telefoon binnen. Het bleek afkomstig van Ikea, sprak mij aan met “Hej!”, en deelde wonderlijk genoeg mede dat het bed op de afgesproken dag zou worden geleverd… tussen 12:10 en 15:10. Een stuk nauwkeuriger dan initieel, maar nog steeds niet zo specifiek als beloofd, bovendien tussen merkwaardige tijdstippen, en vooral volkomen afwijkend van hoe het volgens hun eigen opgave zou worden gecommuniceerd, zodat wij in verwarring achterbleven.

Toen vandaan dan ook de dag aanbrak waarop we zouden kunnen bellen, deden we dat terstond, niet alleen om zo mogelijk nog dat ene uurtje af te schaven, maar zeker ook om te ontdekken wat er nu weer voor malligheid zou gebeuren.

Het telefoonnummer werd opgenomen door een computer, die me door een half dozijn keuzes leidde voor hij mededeelde dat het door een storing niet mogelijk was om bezorgtijden op te vragen. Maar daarom niet getreurd: voor hij ophing gaf de computer een webadres waar deze informatie wel voorhanden zou zijn.

Google Chrome gaf in eerste instantie een fout terug op dat adres. Toen ik in tweede instantie op de gok het “www.” toevoegde dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn, landde ik wél op een transportwebsite. Ik vulde mijn postcode in en huisnummer, bevestigde dat ik inderdaad die klant was op dat adres, en wachtte een paar seconden met spanning wat ik zou terugkrijgen.

De nauwkeurigheid van het antwoord was verbluffend; de aanpassing in de bezorgtijd had echter minder impact op onze dagplanning dan ze misschien hadden gedacht.

Morgen wordt het nieuwe bed bezorgd… tussen 12:11 en 15:11.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.